::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #ffffff; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #56a5ec; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; border: 1px solid #ffffff; }
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Showing posts with label memory. Show all posts
Showing posts with label memory. Show all posts

Monday, September 15, 2014

I'am Pregnant!! ~~05 Februari 2013

05 Februari 2013 adalah hari yang paling bersejarah dalam hidup saya. hari dimana saya tau yang saya mengandungkan anak sulung saya. ya memang da setahun lebih berlalu. tapi tak ada salahnya nak mengabdikan kenangan tu dalam blog picisan ni.

Semuanya bermula bila gusi mula membengkak secara tiba-tiba.pastu gigi pun join sakit sekali. sakit sangat ok. tau la kan bila gigi sakit ni apa pun tak bole buat. rasa cam mo mengamuk ja. tiap2 malam tak bole tido. tapi tahan jak selama beberapa ari. ada juga makan ubat sakit gigi dan ubat tahan sakit. berkesan jugak la. tapi x lama...huhu.. T_T. Akhirnya suami ajak jmp doktor..tanya pasal bengkak gusi tu mana la tau ada ubat yang bole kurangkan bengkak coz pipi sebelah kanan da macam pau sebab bengkak tu..sedey! da jumpa doktor segala, doktor bagi ubat..dan siap suruh makan kat ctu la ubat tu..so, ikutkan ja la.

Lepas dari klinik suami cam tak puas hati lagi. sebenarnya encik suami tu sangat yakin yang saya mengandung...saya?? cam x yakin sangat la. walaupun period saya utk bulan januari belum datang lagi...period saya tiap2 bulan memang on time. tak penah lagi skip2...period saya untuk bulan januari tu dalam tanggal 20++ la...so kira 2 minggu lewat da ni...risau n teruja jugak la. Jadi akibat ketidak puasan hati encik suami, dia ajak saya pergi GUARDIAN beli alat utk test kehamilan tu. siap beli dua lagi, satu yang biasa punya, yang just tgk 2 line tu..satu lagi yang brand CLEAR BLUE yang mention pregnant or not pregnant tu. saya layankan je..walaupun sebenarnya cam da tau kan.. ^_^

Balik rumah ja malam tu, suami terus suruh pegi test...saya saja ja lengah2..yang saya tau waktu yang bagus utk wat test ni awal pagi,,,tapi suami paksa gak wat test tu..ok..guna UPT yang biasa ja dulu. esok pagi baru guna  UPT clear Blue tu....dan hasilnya adalah...jeng..jeng...jeng...


terpampang kat ctu 2 line...parasaan time tengok tu memang susah nak di gambarkan..semua rasa ada...cam tak percaya. ya ka ni? betul ka ni? betul ka aq dah nak jadi ibu?...wahhh...betul-betul cam tak percaya tengok ni. bila tunjuk kat suami, dia punya senyum sampai ke telinga...happy betul dia...apa lagi terus amik gambar n post kat fb. Mulanya saya tak bagi dulu dia bgtau kat org...tggu test kedua esok pagi baru bgtau kat orang...tapi encik suami terlebih eksited, x sabar nak kongsi kegembiraannya dengan semua org..


UPT Clear blue tu hasil dari 2nd test...yup! conform saya pregnant 3+ weeks suda...Alhamdulillah,,setelah bernikah selama hampir 2 bulan, dikurniakan rezeki awal...sungguh tak sangka..namun kami terima kehadiran buah hati kami dengan hati terbuka,..^_^

Thursday, June 30, 2011

Oh indahnya kenangan Masa Kecil

Assalamualaikum....




Hai suma..selamat malam.nak bercerita ni....tadi beronline la ngn rumate 3 tahun saya kat uni...tengah asyik2 chit chat, dapat lak notification someone mention nama saya kat post fb...check punya check, rupanya my fren mention dalam post ke group skola rendah ktorg...ex-classmate saya yang create group tu..ahli2 kat situ, hampir sumanya classmate saya time skola rendah dulu.


Nak tau, kat ctu la ktorng dapat bjumpa kembali...borak2 sambil imbau kenangan manis time skola rendah dulu...best..time tu, klas ktorg tu kira klass bdk2 bijak la jgk..ktorg kira struggle gila dlm klas tu...cikgu klas ktorg kebanyakannya guru math..ha pa lagi, mmg sifir la sarapan ktorg setiap hari...klo x dpt jawab soalan2 yang d bagi, memang x dapat masuk klas la jawabnya...mmg azab la time tu...


Tapi sekarang suma memori tu da jadi kenangan terindah buat ktorg suma...bila bjumpa kat group tu memang mengimbau kenangan jak la keja ktorg...tetingin gak la mau wat reunion...tapi agak susah nk kumpulkn sumanya kembali...ada yang da menetap di kk la..di semenanjung la... di filipina la..di indonesia la...jauh2 suma..tu tak kira lagi ada beberapa orang yang masih tak dapat di kesan...









Oh i miss the memory damn much...
rindu kawan2 suma..
>_<